Hoe de vakantie nou echt is verlopen..

Landal Greenparks, lekker een weekje er tussen uit dachten wij.

Fijn een weekje er tussenuit. Wij vertrokken op maandag nadat Evi naar de peuterspeelzaal is geweest. Ze vindt het zo leuk op school dat wij haar daar nog naar toe wilde laten gaan. Zo kon ik ook nog mooi in de ochtend even een uurtje slapen.

1 uur vertrokken wij. Eerst oma nog even een knuffel gegeven en toen op naar Biddinghuizen. Ongeveer anderhalf uur rijden bij ons vandaan. Vorig jaar zijn wij ook al op hetzelfde park geweest. De rust en de huisjes vinden wij heel fijn daar dus de keuze was makkelijk gemaakt toen wij deze vakantie boekte. Helaas begon het toch iets anders…

Rond 15.00 uur kwamen wij aan op het park. Het huisje was veel kleiner dan de foto’s en er was geen upgrade beschikbaar. Daar moesten wij maar mee dealen.

Eenmaal aangekomen in het huisje, stonk het er enorm, zaten wij dichtbij de weg, geen veranda (erg fijn als het warm weer wordt en je bent zwanger) en ook nog aan de dijk. Nog meer verkeer en nog minder privacy. Ook was het huisje niet schoon.

Wij weer naar de receptie, de schoonmaak zou langskomen. Prima. Samen met Evi bleef ik in het speeltuintje want lopen ging even niet lekker meer en zo kon Evi gewoon spelen. Koen ging de spullen uitladen alvast.

Terug in het huisje was het er inderdaad schoon maar nog altijd stonk het zo. Het leek wel een ui die aan het rotten was ofzo. Zwanger of niet, deze lucht was niet te harden en ik hing bij de pot. Dit ging ‘m echt niet worden!

Wij weer terug naar de receptie. Er was nog een 8 persoonshuisje vrij voor een midweek en dan daarna konden wij verhuizen naar een appartement. Deal. Niet ideaal als je dit boekt omdat je juist een tuin wil (die hebben wij thuis niet) en geen naaste buren wil, maar goed alles beter dan die verschrikkelijke lucht!

Koen heeft alles weer ingepakt in de auto en op naar ons nieuwe huisje! Jeej deze is mega groot! Alleen hadden wij nu weer geen beddengoed. Nog net op tijd voordat de receptie dicht ging, konden wij dit regelen.

Ik kon inmiddels niet meer en Koen mocht dus alles alleen doen. Arme man! Evi was vervelend (ook niet gek). Uiteindelijk was het 18.10 uur toen wij eindelijk klaar waren. Even wat te eten kopen.. Top supermarkt ging dicht om 18.00 uur – hoe is het mogelijk -. Dan maar even uiteten. Heerlijk gegeten. Terug in het huisje Evi naar bed gedaan en wij op de bank. Meer dan gesloopt en mega last van harde buiken…

Helaas verliep de nacht ook anders dan gehoopt. Ik ging naar bed en werd mega misselijk (1 van de kwaaltjes). Ook Evi was al uren onrustig. Half 2 hoorde ik Koen schreeuwen of ik even kon helpen. Evi had gespuugd.. Oh gosh… dan ben je zelf al niet lekker en dan je kleine meisje ook niet! Als dit maar geen griep is…!!!

Gelukkig was er met Evi niets meer aan de hand. Zat er gewoon wat dwars ofzo. Alleen ik heb de hele nacht niet geslapen. Op een paar hazenslaapjes na. Poeehh het ging maar niet over.

De volgende dag (dinsdag) zijn wij naar het Dolfinarium geweest in verband met de warme dagen wilde per se vandaag nog wat ondernemen. We zaten er om de hoek dus dat was wel fijn. Koen zette mij lief af voor de ingang zodat ik niet alles hoefde te lopen. Evi genoot vol op al was zij mega bang voor de walrussen haha. Ik heb veel gezeten en voelde mij niet oke. Gelukkig werd het door mijn gezin mij zo gemakkelijk mogelijk gemaakt! Toppers! Na een lekker ijsje en de dolfijnenshow zijn wij weer naar huis gegaan. Gek he, maar ik was helemaal gesloopt dus na het avondeten op de bank geploft en even helemaal niets meer. Hopen op een goede nacht en minder last van mijn maag en harde buiken!

Eigenlijk wilde ik helemaal niet per dag alles beschrijven maar anders lijkt het net alsof het zo leuk gaat allemaal. En dat is dus echt niet zo.

Woensdag was weer een rot dag.

Koen werd niet goed. Zo heftig dat hij een dokter wilde zien. Heel duizelig en hij kon bijna niet meer recht lopen. Maar hoe gaat dat als je op een vakantiepark zit? Jeetje wat een gedoe. Het probleem was dat ik niet in koen zijn bus kan rijden en de artsen niet op vakantieparken komen. Dus was het of een ambulance bellen of met de taxi. Koen koos voor de taxi. Evi en ik bleven thuis. Ik zat er totaal doorheen en zo’n last van harde buiken. Gelukkig ging het ritje goed en met ibuprofen en rust ging het met Koen ook beter in loop van de dag.

Die dag daarna, met die hitte hadden wij een heerlijke dag! Nog steeds veel harde buiken maar dat was dan ook het enige. Voor de rest vol op genoten. Op loopafstand zit een buiten zwembad. Uren hebben wij daar doorgebracht. Heerlijk met mijn buik in het water en Evi die hoorde je helemaal niet meer. Lekker spelen en nieuwe vriendjes maken! ’s Avonds uit eten geweest om het even fijn af te sluiten. Wat een lekker dagje!

Vrijdag moesten wij verhuizen naar een appartement. Rond 12 uur zouden wij switchen van het huisje naar appartement. Helaas zaten wij maar te wachten en te wachten en om half 2. Ja half 2 konden wij pas naar het appartement. Het bleek een pokke stuk lopen van de garage naar ons appartement. Top dit. Echt top.. pff.. Voor Evi was het nu ook te laat om nog middagslaap te doen. Super. Ook met de warmte op vrijdag stond in het appartement de verwarming aan. Hij ging maar niet uit. Er kwam iemand om het te resetten. Dan zou het beter moeten gaan. Zo niet dan moesten we morgen weer contact opnemen. Ik kan met mijn zwangerschap totaal niet tegen warmte dus nogmaals: top.

We gingen vroeg uiteten, restaurantje zat heel dichbij) en Evi snel te bed.

Nog een nadeel van het appartement. We hadden een mega groot balkon (ja dit klinkt nog goed) maar daar konden wij geen gebruik van maken aangezien het broedseizoen is van de zwaluwen en die zaten overal. Alles onder de schijt! Bah bah bah….

Zaterdag:

Wat een rot nacht.. Die hitte! De verwarming stond nog steeds aan. Weer iemand gebeld. Die zou eind van de ochtend komen. Niemand gezien. We zijn maar even de hort op gegaan want ik werd gewoon niet lekker van de hitte daar. Even naar Blushing gereden (restaurant van Gordon). En even boodschappen gedaan. Toen weer terug naar het appartement. Halverwege de middag hebben de monteurs maar in het hele complex de vloerverwarming uitgezet. Goed nieuws alleen duurt het zooooo lang voordat die warmte er uit is. Het fijne was wel dat ik nu lekker in bad kon zonder een benauwdheidaanval te krijgen!

’s Avonds nog lekker rondje buiten gelopen. Wat een fijne temperatuur nog! Evi werd laat op de avond weer wakker. Blafte als een hond en leek wel koorts te hebben. Getsie niet weer…

De hele nacht heeft Evi lopen hoesten maar was voor de rest rustig. ’s Morgens wilde zij niet ontbijten met een croissantje. Dat was vreemd! Koen en ik hebben overlegd en besloten om deze dag al naar huis te gaan (zondag) in plaats van maandagochtend.

Heel rustig aan onze spullen gepakt. Met Evi ben ik nog hele tijd in bad geweest. Daar knapte moppie van op. Evi daarna nog even naar bed gebracht en zo kon ik ook nog even liggen en Koen kon de auto inladen. Om 3 uur hebben we nog even geluncht in restaurantje van het park. En toen op naar huis!IMG_0436

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑