Hoera (ofzo) verlof!

Vanaf vandaag officieel verlof!

Helaas verloopt deze zwangerschap niet zoals mijn eerste, en dus ook niet zoals ik hoopte. Hoe of te wat vertel ik snel even wat uitgebreider.

Sinds maart ben ik al ziek thuis. Het ging gewoon niet meer. Zeer benauwd, hele hoge hartslag, vele harde buiken, misselijk, maagzuur, buikpijn etc etc… Noem het maar op of ik heb het kwaaltje wel (gehad).

Vandaag dus officeel verlof maar dat voelt natuurlijk helemaal niet zo. Het enige ‘positieve’ is dat ik nu wel heel erg aan het aftellen ben. Ik moet nog iets meer dan 8 weken – jeetje wat klinkt dat dan nog lang- .

En dan krijg je reacties van mensen die van de situatie afweten: ‘Wat lekker dat je nu verlof hebt, nu gaan genieten he?!’ Ik snap dat echt niet he. Je lichaam werkt toch niet zo dat tot de dag van je verlof je je rot voelt en last hebt van allemaal kwaaltjes en vanaf de dag van je verlof voel je je meteen stuk beter ofzo?!

Ik heb dus meerdere van zulke reacties gekregen en die waren bijna allemaal van mensen die mijn situatie kennen. Kijk reactie als: ‘probeer te genieten’  ‘ik hoop dat je kan gaan genieten’, daar kan ik wat mee!

Krijgen jullie ook ‘rare’ opmerkingen? Ik kan mij dit namelijk niet echt meer herinneren van mijn eerste zwangerschap.

Ondanks alle kwaaltjes ben ik nog steeds heel gelukkig dat ik zwanger mag zijn maar er ook heeeelemaal klaar mee. Ik heb nog een dochter van bijna 3 rondlopen. Kost heel veel energie maar je krijgt er ook zoveel energie van. Ze is zo leuk! Zo energiek en vooral zo lief voor mij (en broertje)!

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑