Zindelijkheid

Al een poosje waren wij bezig om Evi zindelijk te krijgen. Vorig jaar al lekker met de blote billen in de tuin.. maar het interesseerde haar nog niets. Ze plaste gewoon op de grond en zei helemaal niets er over. Ook vond ze het geen probleem om er gewoon doorheen te lopen, moeders wel.

We gaven het op na een paar dagen. Het deed haar echt letterlijk helemaal niets!

Zodra het dit jaar een paar dagen achter elkaar lekker weer werd om rond te lopen in de blote billen in de tuin, zijn wij direct gestart. Zelf hebben we helaas geen tuin, maar oma wel. En aangezien het met mij niet zo goed gaat deze zwangerschap ben ik veel bij mijn moeder te vinden samen met Evi.

Thuis was ik al wel begonnen met het potje midden in de kamer te zetten. Haar er op en wachten maar. Vragen waar het plasje bleef, zelfs even de tv aan gezet voor een ‘ontspan’ momentje. Maar het werkte niet. Tot dat ik mij opeens bedacht dat Evi veel van zingen houd. Dus heb ik een -verschrikkelijk- lied bedacht en ja hoor madam werd enthousiast! En dat was het begin!

Stickers in huis gehaald, mooi vel in elkaar geflanst en beginnen maar! Bij oma heeft Evi een mooi roze potje. Die vind ze ‘wauwie’. Ook dat werkt mee. De eerste plasjes bij oma op het potje waren een feit! Dol enthousiast werd ze van de stickers plakken. Beetje obsessief werd het zelfs.. ze bleef op een gegeven moment bijna 45! minuten zitten want ze moest een sticker verdienen vond ze. Die dag het even met rust gelaten.. en de dag daarna weer gestart.. veel ongelukjes. Meer op de grond dan in het potje en even dacht ik dat wij terug bij af waren aangezien het haar niet interesseerde.

Je leest dan op internet dat je niet boos mag worden. Na 3 ongelukjes ben ik dat wel geworden.. althans: Evi moest onder de douche om te schrobben.. dus niet om lekker even te douchen, nee schrobben want ze was ‘vies’! – nu ben ik vast zo’n loedermoeder!- het had effect! Sindsdien nog 1 ongelukje en voor de rest gaf ze het zelfs aan dat ze een plasje moest doen! Niet altijd met resultaat maar toch!

Evi bleef het proberen! Topper is het… hopelijk binnenkort ook de grote boodschap en op de wc! Hoe mooi zou dat zijn.

Inmiddels had zij 1 plaskaart vol met stickers. Ze mocht een cadeautje uitzoeken! Hoera. Trots bij de Bruna ging Evi vertellen dat zij een cadeautje mocht uitzoeken omdat zij op het potje plast. Geweldig. Madam koos mooie stiften uit. Waar je al niet blij van kan worden!

Halverwege bij plaskaart 2 hebben wij Evi eens op pad genomen zonder luier aan. Ook dat gaat super goed. Plassen voor het weg gaan en kleine stukjes om gaat prima. Hè, hoe trots kan je zijn!

Nu nog op de wc durven…

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑